Dags att blogga igen...

2009-10-21 08:30:53 Viktminskningen Kommentarer (9)

Va ett tag sen nu jag va ute o skrev på min blogg ju.
Har varit ganska trött o energilös sista veckan så jag har helt enkelt inte orkat skriva här.
Nu börjar jag få lite rutin på nya matvanor o värken i magen börjar sakta men säkert ge sig.

Meningen med operationen va ju först att det bara skulle göras titthål men det blev att dom fick gå in o snitta magen för att komma åt, men så skänt att det är gjort nu o mår ju faktiskt kanon om man bortser från lite ont i magen.

Innan operationen gick jag ju ner 4 kg, veckan efter tappade jag 3 kg o nu på två dar har jag loosat 2 kg till, så helt otroligt är ju att jag redan gått ner hela 9 kg sammanlagt *hurra*

Bara kommit iväg på små mini promenader änsålänge, är ju faktiskt ganska jobbigt att röra på sig när det är så spänt i magen efter snittet, men nu känner jag ju somsagt att det börjar bli bättre o kan nog börja promenioxa lite längre.

-Hur mycket äter jag om dagen?

Går ju en vecka till på flytande o soppa så det blir ungeför 5 gånger om dagen jag dricker 1 dl, o känner mig faktiskt väldigt mätt o belåten, fast lite jobbigt eftersom magsäcken är som en pingisboll i storlek nu så kommer det med en massa luft hela tiden som ger magknip o känns lite otäckt.
Men som dom säger drick sakta sakta så blir det bra

Men mår ju kanon annars o ångrar inte en sekund att jag genomfört detta...
Marita är äntligen på väg mot ett smalare o hälsosamare liv

-9kg *JIPPIE*


Ha en bra dag


Kommentarer:

2009-10-21 13:08:25

Ett litet Tips!



Om du är intresserad av att hitta läsvärda bloggar,

få din blogg recenserad

eller om du vill tipsa om en läsvärd blogg är du välkommen till http://bloggrecension.blogspot.com

Skriv några rader i mitt kommentarsfält eller maila (adressen står på sidan).

2009-10-21 13:13:09

Är inte du amandas morsa? :O

2009-10-21 13:14:48

Hej. Jätte fin blogg du har:) När blev du opererad?? Hoppas att du får en toppen onsdag:)

2009-10-21 15:43:15

Tyckte väl att jag kände igen dig ^^

Malin, malin ödh.

2009-10-21 15:59:00

sjöbo stämmer ja, på björkhemsgatan bodde jag på den tiden =)

2009-10-21 17:51:47

så bra :)

2009-10-21 19:19:38

Sv: min hund är en blandning av raserna bichon havanais och bichon frise :)

2009-10-21 20:12:20

skitfin blogg du har, allt bra ? =)

2009-10-22 07:20:24

Grattis gu vad härligt att allt gick vägen.... ta kort var fjortonde dag så att du kan dokumentera. Ett annat tips är att mäta sig en gång varje månad.

Hals, överarm, midjan, rumpan, låren och även vaden. Skriv ner på ett papper och spar och skriv nästa resultat bredvid... det är en riktigt roligt å se vad man minskar. Man tror ju inte att så mycket sitter runt halsen men men där har man fel :)

Massor av kramiz


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback