4 månader sedan...

2010-02-12 12:52:24 Viktminskningen Kommentarer (4)

Är det idag sen jag gjorde min gastriv bypass operation o känner mig idag som en ny människa....
Helt otroligt vad livet kan förändras bara av att bli av med en massa övervikt.

Mer energisk, glader inställning till livet o allt känns bara helt underbart, fattar inte att det gått redan 4 månader sen jag låg på operations bordet o undrade vad som skulle hända framöver, för mig va det helt obegripligt att JAG skulle lyckas bli av med mina kg... alla andra klara det men inte jag.

Känner ofta hur tårarna bränner o är på väg att börja gråta fast av lycka när jag tänker på vilka positiva förändringar det har blivit i mitt liv sen jag opererade mig... tror det kan va svårt att förstå om man inte suttit eller sitter i den sittsen att man plågas var eviga dag av sin storlek, har ju liksom aldrig kunnat acceptera att jag lider av övervikt o vilket jag gjort i hela min uppväxt.
Allt, verkligen allt kretsar kring min storlek innan.
Va jag ute bland folk o några stog o prata o sen råkade titta på mig var det givetvis mig dom pratade om...

4 år har jag funderat på o ta steget o se om jag blir beviljad op men inte vågat.
Är bland det bästa som hänt mig o även mina nermaste att jag genomförde det.. Är ju en så mycket positivare o gladare person idag, slår bort alla o allt som skadat mig under åren.

Folk förstår nog inte alltid hur en övervikt kan tära sönder en människa innfrån.
Kanske bara är jag som känner så - vet inte det. Men nu är dom tiderna förbi o jag fokuserar bara på mitt nya smalare liv o familje, vännerna o givetvis mitt nystartade företag vilket jag aldrig vågat köra igång om jag fortfarande varit "FET" som jag kallade det.

Nackdelarna med allt nytt är ju "bara" att jag rent psykiskt inte riktigt hänger med på vad som händer med mig...
tanken slår mig många gånger jag ska iväg nånstans att opps, nu får man konstiga blickar o annat som hör till, när jag inästa stund tittar mig i spegeln o ser en helt annan person... självsäkert sträcker jag på mig o tar tag i det nya som komma skall.

Maten har jag nu accepterat nästan helt att man inte äter så stora mängder utan börjar bli vardag med den lilla portionen som jag lägger upp o det känns verkligen helt ok med undantag för nån dag ibland.
Men huvudsaken är ju att allt blir bättre o bättre.


Skönt att jag fått skriva av mig lite igen
Ha en underbar helg, det ska jag.


Kommentarer:

2010-02-12 13:21:22

Det måste verkligen vara en speciell känsla du upplever just nu! :)

Låter helt underbart!



Ha en bra helg :)

2010-02-12 22:43:42

Väldigt intressant att läsa faktiskt. Det är, som du skriver svårt för andra att tänka sig in i situationen hur jobbigt det kan vara med övervikt, men det är bra att du står på dig och kämpar, allt går, om man bara vill! =)



Keep up the good work!

2010-02-13 17:01:44

Hej, kul att höra att det går så bra för dig, fick din blogg av Birgitta. Hör gärna av dig på mail om du har lust det vore kul. kram

Annika från Trollhättan

2010-02-25 08:49:48

sv: tack =)



oj, operation! hur känns det?


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback