Hemma igen...

2010-03-03 08:02:21 Allmänt Kommentarer (2)

Vist är det jätte skönt att åka bort några dagar men såååå skönt när man kommer hem igen...
Har varit några intensiva dagar nere i Staffanstorp o Linda har fått mig att känna mig mycket säkrare på mitt nagelfixande.
Framförallt med dekorering eftersom vi gick igenom en del om hur man gör med vissa dekorationer som jag inte riktigt fått grepp om.

Måndagen tillbringade vi med att springa runt i lite nagelbutiker o framförallt en som jag bställt från på nätet så de va riktigt skönt att få titta lite i butiken. Har spenderat åter några tusenlappar på nagelprylar:)

Träffade även min fd scägerska med sambo som jag inte sett på typ lite över 3 år... jätte trevlig eftermiddag i söndags med lite fika o prat om hur dom har det nuförtiden:)
Fick även göra lite naglar då som ligger på vänninan Lindas kamera... bilder kommer när hon mailat över dom till mig.

Tågresan hem gick däremot lite mindre bra.. åkte från Lunds station 19.28 o skulle anlända till Tranås 21.29.
till att börja med var tåget 30 minuter försenat o när vi anlände till Tranås station var det bäcksvart ute o dom talade inte om vilken sida av tåget man skulle av på så jag försökte se ut var spåret går o vilken sida jag ska av på. Öppnar dörren o ska stiga av när den bara stängs igen o sen börjat tåget rulla igen, trodde då att den backade lite eller inte riktigt stnnat än när jag då ringer min sambo o han frågar varför jag inte hoppat av eftersom tåget fortsatte norrut nu... hjälp  tänker jag o känner paniken stiga. Kl var då 10 på kvällen o nasta stopp va uppe i Linköping vilket ligger 8 mil hemifrån.
Förbannad springer jag genom vagnarna till Bistron där jag ser att det sitter personal o undrar varför man inte blir avsläppt... enda jag får till var är att dom inte kan göra annat än att jag får åka med till Linköping o ta mig hem därifrån... till saken hör att de va värsta snöovädret hela eftermiddagen o kvällen så dom varnar för att man inte ska ge sig ut i trafiken o köra o ville inte därför att min sambo skulle behöva sätta sig i bilen o köra...

Får dom i alla fall att stanna på stationen i Mjölby ca 3,5-4 mil hemifrån o får vänta där till 22.52 då sista pendeln kommer till Tranås... hemma strax innan halv 12 på kvällen, trött frusen o djävligt frustrerad.

Snacka om att det va skönt att komma hem igen.... sätter mig inte på ett tåg igen.

 

 

Nu ska jag snart till salongen o träffa en tjej från en tidning här i stan som ska göra ett reportage om min ganska nyöppnade salong... slka bli skit kul o hoppas det ger lite mer kunder.

 

 


Kommentarer:

2010-03-03 08:26:33

Låter som att du har haft en mysig resa, men tråkigt att resan hem inte blev så bra :(



Vad roligt med tidnings reportage, Ska du visa det i bloggen sedan? Hade varit skoj att se vad det står :)



Kramar

2010-03-03 08:46:53

Förlåt att jag skrattar men jag kan se dig framför mig på tåget när det började rulla och du springer genom vagnarna!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback