Håravfall

2010-03-24 20:03:34 Viktminskningen Kommentarer (6)

Hjälp....
Har sista veckorna börjat tappa jätte mycket hår, viste att detta väldigt troligt skulle hända isamband med det dåliga näringsintaget men nu när det ramlar av får jag ju sån fruktansvärd panik.
Är sedan innan väldigt tunnhårig fram på hjässan pga vad vet jag inte men tappat mycket under många år så jag har inte råd att tappa mer just där iaf.

Dom som vet säger att ¨året kommer tillbax sen men vad gör jag så länge.
Funderat på allvar på att börjar det synas riktigt mycket går jag o köper mig en peruk.

Nån som vet hur man kan minimera detta så bra det går??


Kommentarer:

2010-03-24 20:28:03

Ät tillskott.. Så du får alla vitaminer och så.

Eller gå till läkare och fråga om råd! Inte kul att förlora håret.

2010-03-24 20:31:02

Jag har samma problem. Jag har nu gått ned 62 kg helt av mig själv under 2 år ca. Jag tappar så mycket hår!! :O

När jag duschar och tvättar håret så blir det nästan stopp i badkaret av allt hår. När jag borstar det så blir jag chockad över hur borsten ser ut sen :S



Kraam!!

2010-03-24 21:10:51

Försöker du banta? Har inte läst mer än sista inlägget här på din blogg men ett enkelt tips är ju att äta kosttillskott. Jag äter enomdagen kvinna och de fungerar utmärkt!

2010-04-01 17:29:18

Testa ett kosttillskott som heter Priorin, dock är det ganska dyrt och det tar tre månader innan man märker resultat...

Ewe
2010-04-01 17:30:40

Har du bytt schampo nyligen? Jag köpte ett schampo en gång som gjorde att jag tappade mer hår. Jag provade att byta tillbaka till de gamla, och då slutade det. Mitt hår tyckte väl helt enkelt inte om det nya.



Annars håller jag med tjejerna som kommenterat innan! :)

2010-09-20 15:16:46

Min fru hade mycket håravfall efter sin graviditet.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback