Hemma igen....

2009-03-12 08:54:34 Allmänt Kommentarer (1)

Sååå skönt att vara hemma igen, dagarna gick jätte fort nu när jag var nere i Staffanstorp.
Måndags vart det provdag i Spa-manikyr... teoretiskt på morgonen o det praktiska på eftermiddagen, va typ jätte nervös.
Sen när alla va färdiga fick vi komma in till Nina som är våran lärare på bedömningssamtal... gissa om jag va glad när hon tog in mig först, o ännu gladare när jag kom ut med diplom i Manikyr o nagelvård. Blev ju godkänd.

En lycklig Marita som traskade hemmåt sen

Lite mindre kul blev eftermiddagen när Fredrik ringde o frågade om Amanda ringt.... dom har som sagt lånat min fars bil till Tranås o skulle köra hemmåt tisdag förmiddag.... men, men .... dom har krokat med bilen, blivit på körda i fronten av en äldre man som körde ut från en parkering utan att titta... trode först inte det vart så farligt men fronten på bilen va inte alls ok, punktering på däcket o en Amanda som hade jätte ont i huvudet ... hmmf... börja förstå att det inte va en så liten smäll, iaf fick Fredrik dit en bärgare som tog bilen till verkstaden o körde ungdomarna till sjukan.

Allt visade sig va ok (enligt dom) tills Amanda i går fick åka till vårdcentralen o dokumentera hela olyckan ( vilket dom inte Gjort i Tranås) Så nu blir det sjukgymnastik för henne o absulut inte får vara med på gymnastiken på minst en månad...

glömde säga att när hon kom hem tisdag kväll till Borås så började hon få jätte ont i nacken o i bröstkorgen......

Alexander, hennes pojkvänn va nog mest chockad efter kroken o dom grät om vartannat hela måndag kvällen, förutom det va det ok med han, lite nervös i går kväll för o sätta sig o köra bil igen, men det är ju bara på det igen så brukar det ge sig......
Så va det en tjej till i bilen... Hulda Amandas kompis i bilen har lite värk i ena armen o så, men verkar ok annars.

Detta som hände är så fruktansvärt typisk att det blir nått när jag inte är hemma... sitter typ 40 mil bort o försöker ha koll på läget, lite jobbigt faktiskt... men måste säga att älsklingen verkligen styrde upp allt kanon, återigen visat vilken underbar sambo han är.

Hoppas det inte blir några allvarliga men för Amanda.... nu ska jag packa upp alla mina nagelgrejor på övervåningen igen.... njuter verkligen av att vara hemma o bara ta det lugnt idag, känner mig så trött o okoncentrerad så ibland kan man nog bara behöva samla sig lite.






Kommentarer:

2009-03-12 10:41:41

det kommer nog ordna sig ska du se. och efetrsom de inte var deras fel så går bilen på garantin juhu...tur de=) ses på måndag.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback