Dags att blogga igen

2009-01-03 22:08:30 Allmänt Kommentarer (2)

Gott Nytt År på er alla läsare.........
Har ju legat på latsidan bra länge med mitt bloggande här nu, så det är dax att börja uppdatera lite igen nu då.
Får ju börja med att tacka Linda o Tomas för en trevlig nyårsfest, vi gick hem redan innan tolv men det berode på att jag börja det nya året så fint med att bli sjuk.
Kände av det hela dan på nyår att det börja tjockna på i lugorna, men hoppades ju på att lite alkohol skulle råda bot på det. Men där bedrog jag mig. Legat några dagar nu med jätte hosta o snärvlat o bara tyckt synd om mig själv, medans Fredrik kämpat på med våran hall renovering vi påbörja innan nyår... nu verkar det som jag smittat honom oxå. Men han är ju inte den som ligger o gnäller i första taget inte som tur är.

Skulle bara måla o frächa upp hallen va tanken från början, sen hitta jag en snygg träpanel under väggen som satt där... hmmmf tänkte jag , det där blir ju skita snyggt om vi får fram... så då började vi riva alla väggar, men sån tur hade vi ju inte... samma panel satt inte uppe överallt, så det hela slutar med att vi river bort panel o kommer in på ytter väggarna för o lika gärna lägga isolering där vilket som inte funnits innan.... så ni kan ju tänka er hur poppis jag är hos min kära sambo nu... en enkel uppfrächning slutar med mycket större kostnader o något längre tid, plus att jag går o blir sjuk så jag inte är till mycket hjälp just nu.
Inte nog med det så börja bi titta lite under plast mattan som sitter fast limmad på golvet o ser att det finns ett snyggt trägolv under vilket jag givetvis ville att vi skulle få fram. Blir ju mitt prosekt när jag piggnar till lite att sitta med värmepistol o få loss bit för bit av mattan.
Vet ju att detta kommer bli kanon när vi blir klara.

I februari åker jag ner till Malmö o bor hos Linda o Pella ett par veckor medans jag ska gå en nagelterapeft utbildning... ska bli jätte spännande, sen är tanken att jag ska starta eget... har gått hemma alldeles för länge nu o det är dags att Marita börjar bli lite som folk igen... Tänker bygga på det med lite Make-up utbildning bla. Men en sak itaget.

Hur går det med min viktminskning nu då... åt skogen kan man ju säga,... gått upp typ 4  kg sen jag tappa kollen på den, men dock lyckats tappa 2 igen, så det är nya friska tag med det oxå nu. Blev ju lite för mycket ett tag med allt som hände med Amanda o lite annat, men nu har hon bott ett tag nere i Borås o har det kanon där, förmodar att det blir så framöver. Åker ner några dagar nu i jan o ska hjälpa henne o kolla upp lite vad det kan finnas för sysselsättning på dagarna. Hon har slappat så det räcker nu o är dax för henne att ta tg i livet.


På tal om min bantnig så är det ju positivt att det enda som funkat är träningen på gymet.. minst 3 dar iveckan går jag ner där o är duktig.


Nu ska jag bädda ner mig i soffan o hålla Fredrik sällskap när han tittar på hockey...


Kommentarer:

E.K
2009-01-04 17:54:16

Kul att du började blogga igen :) åh va skoj :) Det är ju så kul att förnya sitt hem lite. kanske lägga in en före o efter bild sen? skulle vara skoj att se vad du har skapat :)

2009-01-05 07:35:40

Tack själv, det var trevligt, synd att du mådde dåligt bara. det tar vi igen nästa gång =)

Äntligen ett nytt inlägg=) Nu får du uppdatera oftare!

Krya på dig!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback