Bara slappa.....

2008-10-10 17:34:44 Allmänt Kommentarer (2)

Fattar inte vart veckorna tar vägen, nu är det ju fredag igen... blir en super lugn helg med lite film på soffan, riktigt skönt att inte ha planerat att åka iväg nånstans. Dom ända ansträngningarna jag har planerat är förstås mina dagliga promenader.
1 timme 20 minuter traskade jag ideg, känns som kondisen bara blir bättre o bättre... plus att jag körde ett 20 minuters walking program som jag har hemma " känner mig riktigt duktig idag "
Fredrik gav mig en utmaning om 50 000 steg på en vecka... fixar detta galant fast jag bara låg i onsdags.  Behöver ju något att sträva mot känner jag. Har smygit ner en söt bit om dagen men nästa veckas nya mål blit att låta bli detta, måste ju få bort mitt sockerbehov helt fast jag hållt mig innom mina ramar vad jag får äta.

Amanda vart hemma resten av veckan så vi har fått super mycket tid att umgås med varann, är ju skönt det eftersom hon alltid är på g nånstans annars, den fröken behöver lära sig att stressa ner ibland o märks att det gjort gott för henne fast hon varit sjuk... men nu är det ju helg igen så man får se när det är igång med springet igen.

Sitter här o väntar på älsklingen ska komma hem, han kom hem o åt efter jobbet o kila iväg direkt sen o skulle hjälpa en kompis med renovering av en toalett.
Måste ju ha sån tur som har den goaste sambon i världen, satt o tänkte på det igår hur lyckligt lottad jag är, har ju varit tillsammans med honom över 2år nu o han blir aldrig sur o irriterad på mig, finns liksom inget att bråka med honom om, lugnet själv är han.

Har ju bara jobbiga förhållanden bakom mig sen innan med ingen uppskattning eller respekt för mig alls, man har bara liksom flytigt med innan för o slippa tjat , gnäll, o få höra hur kass man är på allt. Självkänslan låg ju inte direkt på topp när Fredrik dök upp i mitt liv... men det har han lyckats o göra undervärk med.. första gången i mitt liv som jag verkligen känner o tror att jag klarar av saker jag ger mig in i. *ler * o se hur bra det går... går ner i vikt, börjar bli av med känslan att jag är osocial o tar för mig av livet, fast i små utsträckningar så jag inte faller tillbaks till dit jag va innan.

Älskar värkligen den mannen...

Nästa helg bär det av till Stockholm igen, ska bli så kul. O lite mysigt är det allt att få bo på hotell o hela det köret med
Sen får jag ju inte glöma att på söndag den 19 okt fyller jag ju år. Hemska tanke att man blir 37, känns riktigt gammalt.

Hehe.... men vi har ju världens bästa hudvårdsprodukter i våran butik. så man är ju inte äldre än man gör

Tjingeling!!!

Kommentarer:

2008-10-10 19:52:06

Hörrö du har inte ni vart tillsammans 2 år nu???Fått för mig det iallafall =)

2008-10-13 06:43:26

hehe.... du har ju bättre koll på läget än jag själv.

Stämmer ju att det är lite över 2 år nu.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL / Bloggadress:

Kommentar:

Trackback